Friday, October 22, 2010

Extreme Outdoor Expedition '10 (Hari Kejadian Part 3)

10/10/2010
Hari yang paling bez skali wat camping kali ini..kumpulan aku adelah antare kumpulan yg bertuah kerna merupakan kumpulan pertama yang melakukan aktiviti caving dan tiubing..
Pagi tu,selesai sarapan pagi,kumpulan Gunung Ledang (yakni kumpulan aku) di jadualkan utk melakukan aktiviti caving..kami semua diminta menyiapkan diri antara kelengkapan yang perlu kami bawa adelah handkerchief,dan juge head lamp..Kami semua telah pun di bawa menjelajah Gua Kandu pada pagi itu diiringi oleh Cik Aimi..nila kali pertama seumur hidup aku di beri peluang utk menjelajah gua..macam2 ade kat dalam tu rupenye..ade mcm patung orang tgh 'rukuk',ade batu mcm kepala rimau..dan mcm2 lg lah..sejarah gua ni dulu,digunakan sebagai tempat komunis berlinduk..sebab tu la ade 1 part dalam gua ni ade tande bintang komunis tu..isk3..tak sangka betul aku dpt masuk tmpat cam ni..tu la die kisah kami semua semase caving ni..

Sebelum menjelajah gua,kite snap dulu..
Aktiviti seterusnya adelah water tiubing..Water tiubing ni ade lah 1 aktiviti di mane kami menggunakan tiub (mcm pelampung yang tayar lori kat Wetworld tu la) sapanjang sungai..memang chill la aktiviti kali ni..hampir dua jam jugak kami lakukan aktiviti ni.. Malam itu,selepas makan,kami semua di kumpulkan..malam ni agak menyedihkan wat aku..mlm tu,ade fasi yang tanye kami sape yang hafal lagu tema kami semua iaitu lagu 'Gemuruh'..aku adelah antara yang menghafal lagu tu..lagu tu sering menjadi pilihan aku bile p karaoke..heheeee..tapi nasib x menyebelahi aku mlm ni..sape yg hafal lagu tu,akan kena rendam dalam sungai..nak wat cam ne..redha je la..tu la kisah aku pada malam tersebut..

No comments: