Friday, August 27, 2010

Introduction Camp....!!! (part Two)

Penat betul mlm tu..selepas siap je wat campcraft,kami sume solat,makan malam sebelum meneruskan aktiviti pada malam itu..kami telah pon di bagikan kepada 8 kumpulan..yang mane setiap kumpulan terdiri daripada 10 ke 11 ahli..aktiviti pertama pd malam adelah ice breaking..kami di minta untuk membuat cheers..wah,seronok betul aktiviti ini..mcm2 trademark yang kami ditonjolkan..
Setelah itu,aktivity di teruskan dengan permainan rantai nama..di mana kami semua di arahkan mengingat semua name peserta2 lain..
Aktiviti seterusnya adalah knotting..pelbagai jenis simpulan yang di ajarkan kepada kami..kebanyakkan nye telah pun kami pelajari semasa di kelas..tapi ingat2 lupe la pulak..terpaksa lah refresh balik..
Aktivity berakhir lebih kurang jam 5 pagi..kami semua di benarkan pulang ke campsite..ade juga kumpulan yang ditugaskan menjadi santry pada malam itu,dan kumpulan kami telah pon di tugaskan untuk menyediakan sarapan pagi pada hari itu..
Pagi ini,pelbagai aktivity di janjikan kepada kami..antaranya adalah orienteering,camp craft,jungle trekking,blind trail,dan juge management game..sumernye best..kumpulan saye pada pagi itu di arahkan untuk membuat campcraft terlebih dahulu..antara tugas yang perlu kami lakukan adalah untuk membersihkan kawasan perkemahan,dan juga longkang..
Setelah selesai membuat campcraft,aktiviti kumpulan saye seterusnya adalah orienteering..orinteering adalah di antara aktiviti kegemaran saye..kami di arahkan untuk membuat pandu arah di dalam hutan..
setelah selesai aktiviti pandu arah pada tengah hari itu,kami semua pulang ke campsite untuk makan tengah hari..

Orinteering

Kerjasama membawa berkat..
Petang ini,satu aktiviti yang telah di nanti kan berlangsung..Blind Trail..huhu..lucu benar rase nye bila di ingatkan kembali bagaimana kami berjalan dengan mata yang tertutup..kami haruslah melalui jalan yang telah di tetapkan pada kami..parit,tasik,semua kami lalui pada hari itu..ianya mengajar saye erti kesabaran kerana kami telah pun di simbah dengan air lumpur..tapi apekan daya,kami hanya lah insan buta pade hari itu..selesai blind trail,kami semua pulang ke campsite utk membersihkan diri dan makan malam..

Yuhuuu..kami masuk dalam tasik...

Bersatu teguh..bercerai kite roboh..
Malam itu..

Aktiviti di teruskan lagi dengan kelas first aid..kami di dedahkan dengan jenis2 bandage dan dressing pada malam itu..aktiviti ini berakhir lebih kurang pukul 1  pg..aktiviti tidak berhenti setakat itu..selepas itu,satu aktiviti yang sangat mendebarkan telah berlangsung..iaitu Night Wak..kami semua telah di bawa ke sebuah kawasan di mana tempat permulaan night walk..kami di lepaskan seorang demi seorang..sementara menanti giliran,kami semua di benarkan tidur di atas jalan..
Giliran saye tibe pada jam 4 pagi..seorang fasilitator telah mengejutkan saye pada waktu itu..saye memulakan perjalanan saye dengan membaca Ayat Kursi..sepuluh minit berlalu dan saye telah pun menamatkan Night walk pada pagi itu..

Hari terakhir..

Pagi ini aktiviti yang di beri kepada kumpulan kami sangat membahagiakan saye..management game..aktiviti santai dan enjoyable kali ini telah di conduct oleh beberapa orang fasi yg sangat sporting..banyak permainan yang kami lakukan..antaranye adelah "kawin cerai rujuk'',dan juga "jambatan kasut"..

Jambatan kasut..

Pindah botol..
Buat satu bulatan..
Itulah aktiviti terakhir kami sebelum di meniggalkan bukit cherakah..kami di minta pulang ke campsite dan mengemaskan barang2..kemudian kami mengemas khemah2 dan tapak perkhemahan..
Sebelum pulang,kam semua mengambil gambar sebagai kenang-kenangan..

Semoga bertemu lagi di Final Camp..
Setelah makan tengah hari,kami semua di arahkan mengangkat barang2 ke dalam lori..stelah selesai,kami pun bertolak pulang ke UiTM Shah Alam..

Begitulah berakhirnya Introduction Camp yg telah kami jalankan..

No comments: